MARKETINGSTRATEGY.GR
Άρθρα μάρκετινγκ στρατηγικής για offline, digital και social media περιβάλλον
Μάρκετινγκ ρόλος & χρηστικότητα

Marketing: Ρόλος και Χρηστικότητα

Σήμερα όλα περιστρέφονται γύρω από το μάρκετινγκ.

Αν θέλαμε να δώσουμε έναν ορισμό, το marketing θα μπορούσαμε να πούμε οτι είναι η οργανωμένη προσπάθεια μίας επιχείρησης ή ενός οργανισμού να ικανοποιήσει τις ανάγκες των καταναλωτών.

Το μάρκετινγκ, από την αρχή της ίδρυσης των πρώτων εταιρειών, ακόμα και αν δεν είχε τότε σχηματοποιηθεί ως έννοια και δεν είχε μπει σε ένα πλαίσιο κανόνων και ορισμών, αναλάμβανε να καλύψει (ή και να δημιουργεί πολλές φορές) τις εκάστοτε ανάγκες.

Πόσο όμως επιτακτική θεωρείται αυτή η ενασχόληση των επιχειρήσεων με αυτό;

Μάρκετινγκ στόχοι

Όσο σημαντική για τη λειτουργία της επιχείρησης είναι η διοίκηση ή η οικονομική διεύθυνση, άλλο τόσο σημαντικό είναι και το marketing αποτελώντας τη ραχοκοκαλιά της.

Στην ουσία, για να επιτύχει μία επιχείρηση οφείλει να αναλάβει στοχευμένες πρωτοβουλίες προώθησης και προβολής που θα τη διατρέχουν τόσο εσωτερικά (εργαζόμενοι), όσο και εξωτερικά προς το κοινό – στόχο τους (καταναλωτές).

Ως ένα απλό παράδειγμα, σκεφτείτε έναν εργαζόμενο σε μία εταιρεία που κάνει πολύ καλά την δουλειά του αλλά δεν τον έχει ξεχωρίσει κανείς μέσα σε αυτή. Συνήθως αυτό συμβαίνει γιατί δεν έχει προβάλλει εντός του εργασιακού χώρου τα χαρακτηριστικά του, τις επιτυχίες του, δεν έχει παρουσιάσει τα θετικά στοιχεία του χαρακτήρα του.

Με άλλα λόγια δεν έχει προβάλλει την εικόνα του εντός του οργανισμού ή με όρους marketing δεν έχει χτίσει το brand του.

Το ίδιο συμβαίνει και σε ένα προϊόν χωρίς την ύπαρξη του marketing! Μπορεί να έχει πολύ καλά χαρακτηριστικά, να καλύπτει τις ανάγκες των καταναλωτών σε μεγάλο βαθμό, αλλά κανείς να μην ξέρει την ύπαρξη ή τη σημαντικότητα του.

Ο ρόλος λοιπόν που αναλαμβάνει το marketing είναι να γνωρίσει ένα συγκεκριμένο προϊόν ή μία υπηρεσία στους καταναλωτές αλλά και να τραβήξει την προσοχή τους προκειμένου να ικανοποιήσουν μία ήδη υπάρχουσα ανάγκη τους ή μία που προβλέπεται ότι πρόκειται να δημιουργηθεί.

Οι ενέργειες marketing, προκειμένου να θεωρηθούν επιτυχημένες θα πρέπει να μπορούν να οικοδομήσουν τις σχέσεις μεταξύ προϊόντος και καταναλωτή.

Χρησιμοποιώντας ως βασικό εργαλείο την έρευνα αγοράς, αποκωδικοποιούνται οι ανάγκες των καταναλωτών και το μάρκετινγκ αναλαμβάνει είτε να φέρει σε επαφή τους πελάτες / καταναλωτές με τα επιθυμητά προϊόντα – εάν αυτά είναι διαθέσιμα στην αγορά, είτε να τα δημιουργήσει από το μηδέν εάν δεν υπάρχουν.

Επομένως ο κλάδος του marketing έχει ως βασική του λειτουργία την αντιστοίχηση των προϊόντων ή των υπηρεσίών μιας εταιρείας με τους καταναλωτές που τα έχουν ανάγκη ή θεωρούν ότι τα χρειάζονται.

Μία επιχείρηση, ανεξάρτητα από το μέγεθός της, θα πρέπει να υπολογίσει σωστά το Μείγμα Marketing που θα εφαρμόσει προκειμένου να σχεδιάσει μία επιτυχημένη στρατηγική προσέγγισης.

Τι είναι όμως το Μίγμα Μάρκετινγκ 4P (τέσσερα πι);

Η θεωρία αυτή είναι γνωστή ως η θεωρία των 4P (πι) έχοντας λάβει το όνομα από το αρχικό γράμμα των αγγλικών λέξεων που την αποτελούν.

Πρωτοδιατυπώθηκε το 1950 και έχει εφαρμογή μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με αυτή, όταν μία επιχείρηση σχεδιάζει ενέργειες που σχετίζονται με το marketing ή θέλει να καθορίσει την στρατηγική της, θα πρέπει να λάβει υπόψην της τέσσερις παραμέτρους προκειμένου να πετύχει το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα:

α. το Προϊόν (Product),
β. την Τιμή (Price),
γ. την Τοποθεσία (Place) και
δ. την Προώθηση (Promotion).

– Διαβάστε περισσότερα για το μείγμα μάρκετινγκ 4P και 7P με ανάλυση των βασικών σημείων –